Specjalista Google Ads to osoba, która konfiguruje reklamy na stronach internetowych. Reklama jest tworzona na podstawie zapytań wyszukiwania i zainteresowań użytkowników. Na przykład, jeśli aktywnie szukasz informacji o fitnessie w wyszukiwaniu Google, w niedalekiej przyszłości zobaczysz banery reklamowe klubów fitness, sprzętu sportowego, strojów, żywienia sportowego i innych powiązanych produktów. Reklamy tekstowe i graficzne pozwalają na pracę z publicznością, a zadaniem specjalisty jest delikatne zarządzanie ich uwagą, tworzenie kompetentnych i skutecznych kampanii reklamowych.
Dlaczego reklama Google Ads?
Google Ads to usługa reklamy kontekstowej, która umożliwia umieszczanie reklam w wynikach wyszukiwania Google i partnerów IT, a także w sieci reklamowej, pozwalając na generowanie popytu lub przypominanie użytkownikom o Twojej ofercie. Kierując reklamy do ograniczonego kręgu osób o określonych cechach, reklamodawca zmniejsza koszty zasobów związanych z przyciągnięciem klientów do swojej firmy, a sieci wyszukiwania i reklamowa Google Ads pomagają mu wybierać takich użytkowników z łącznej liczby z dużą dokładnością.
Celem Google Ads jest zaprojektowanie reklamy w Internecie, widocznej dla użytkowników w odniesieniu do ich zainteresowań a także wpisywanych haseł. Dodatkowo jest to świetne, elastyczne narzędzie promocyjne, ponieważ dzięki różnorodności opcji reklamowych Google masz pewność, że Twoja reklama dotrze do Twojej grupy docelowej. Specjalista Google Ads jest w stanie stworzyć taką reklamę. Poprawnie określa korzyści z reklamy online i współpracy z Google Ads, potrafi wykonać poprawne konfigurowania i wyszuka słowa kluczowe do optymalizacji zadań. Zapewnia monitorowanie statystyk kampanii reklamowych. Sukces kampanii reklamowej w dużej mierze zależy od poprawności podstawowych ustawień, a każdy doświadczony specjalista zna wiele subtelności i niuansów w tej materii.
Aby zostać poszukiwanym specjalistą Google Ads trzeba posiadać następujące umiejętności:
- Umysł analityczny. Musisz umieć analizować strony konkurencji, zagłębiać się w zawiłości pracy na każdej stronie i szybko przetwarzać duże przepływy informacji.
- Rozwinięta profesjonalna intuicja, aby znaleźć najlepsze podejście do każdej kampanii reklamowej.
- Komunikacja i pozytywne nastawienie. Jak w każdej pracy z ludźmi, musisz umieć komunikować się z klientami i być otwartym na dyskusje.
- Tworzenie reklam to tylko niewielka, ale wciąż ważna część pracy tego specjalisty. Dlatego musi być w stanie przyciągnąć uwagę użytkowników chwytliwym nagłówkiem i zwięzłym tekstem sprzedażowym.
- Ogólne rozumienie branży reklamowej w ogóle, a w szczególności zasad reklamy kontekstowej.
- Kreatywność. Musi umieć czasem odejść od zasad i spróbować czegoś nowego.
Dzięki tym umiejętnościom może łatwo nauczyć się być specjalistą Google Ads i zrobić udaną karierę.
Poznaj najlepszych:
Co oferuje specjalista Google Ads?
Reklamowanie towarów lub usług wymaga pracy dobrego specjalisty Google Ads, który odpowiednio to zareklamuje. Kampania reklamowa polega na stałej optymalizacji działania. Skuteczność podnosi audyt i optymalizacja Google Ads, konsultacje, które sprawią, że będzie ona jeszcze bardziej skuteczna. Specjalista wspiera we wdrażaniu Google Analytics i dokładnych pomiarach zachowania i transformacji.
Jakie są oczekiwania od specjalisty Google Ads?
Poszukując specjalisty Google Ads najczęściej wymagane jest:
-
-
-
- Doświadczenie zawodowe w prowadzeniu takiej kampanii reklamowej.
- Duża wiedza o e-commerce i technologiach cyfrowych.
- Znajomość takich narzędzi jak: Google Ads, Google Tag Manager i Google Analytics.
- Umiejętność analitycznego rozumowania.
- Pozytywne nastawienie do pracy.
-
-
Specjalista Google Ads zdobywa wiedzę na kursie ukierunkowanym na prowadzenie kampanii reklamowej i osiąga wiedzę na temat samodzielnego konfigurowania reklamy i przyciągnięcia nowych klientów, efektywnie wykorzystując budżet reklamowy. Dzięki nowym umiejętnościom i wiedzy stanie się bardziej poszukiwanym specjalistą na rynku i będzie mógł ubiegać się o wyższe zarobki. Kurs jest zbudowany od prostego do złożonego, co oznacza, że uczestnik będziesz mógł poznać wszystkie funkcje Google Ads, stopniowo zagłębiając się w narzędzia reklamowe i ćwicząc zdobytą wiedzę na konkretnym projekcie.
Jeśli znasz już podstawy reklamy, to zainteresują Cię moduły dotyczące automatyzacji reklam w Google Ads, pracy z raportowaniem, a także osobnym modułem dotyczącym sieci reklamowych, reklamy w wyszukiwarce i reklamy wideo. Wszyscy uczestnicy kursu, którzy zaliczą wyznaczone zadania, otrzymują zaświadczenie o jego ukończeniu. Certyfikat będzie dobrym dodatkiem do CV, a projekt edukacyjny można dodać do portfolio.
Dlaczego coraz więcej firm współpracuje ze specjalistą Google Ads?
Firma podejmując współpracę ze specjalistą Google Ads osiąga wiele korzyści. Jest to duża oszczędność, ponieważ reklamowanie towarów i usług przyciąga klientów i napędza sprzedaż. Jeżeli kampania jest organizowana przez profesjonalistę jej skuteczność jest wielokrotnie zwiększona. Specjalista Google Ads dysponuje sporą wiedzą zawodową, posiada doświadczenie co przekuwa się na zyski osiągane przez daną firmę. Potrafi on analizować, planować i wyciągać prawidłowe wnioski co wpływa na dalsze funkcjonowanie każdej firmy.