Co to jest marketing szeptany – to jeden z najlepszych środków dla małych i średnich firm, jak również dla dużych przedsiębiorstw. Jest to tradycyjna metoda, która działa do dziś, chociaż stała się bardziej nowoczesna. To sprawdzony sposób na promocję produktu, usługi, strony internetowej lub marki poprzez szerzenie pozytywnych opinii wśród zadowolonych klientów. Taka strategia reklamowa jest uważana za jeden z integralnych elementów marketingu partyzanckiego. Może służyć do dystrybucji ofert handlowych związanych z dowolnym produktem.
Co to jest marketing szeptany?
Marketing szeptany należy do polityki promocji firmy oraz marketingu. To inaczej marketing w wyszukiwarkach, w mediach społecznościowych a także marketing treści, czyli blogi, newslettery podcasty itp. A także marketing przez osoby rozpoznawalne i liderów opinii, wraz z tymi metodami marketingowymi, istnieje poczta pantoflowa. Marketing, metodyka do bardzo staranne metody zarządzania komunikacją w zarządzaniu.
Jedną z największych zalet przekazu ustnego jest to, że działa jak wiarygodna reklama. Rekomendacje pochodzą od osób, które nie odnoszą korzyści z pozytywnej wzmianki o konkretnym produkcie lub usłudze. Marketing szeptany stara się stworzyć szum marketingowy. Im więcej potencjalny klient dowie się o produkcie lub usłudze, tym większe prawdopodobieństwo, że go kupi.
Jakie są zalety marketingu szeptanego?
- Brak inwestycji finansowej – podczas gdy prawie wszystkie inne metody marketingowe mają limity na promocję firmy, w przypadku marketingu szeptanego nie trzeba płacić, aby klient polecił znajomym i rodzinie.
- Oszczędność czasu – cena reklamowa. Stworzyć stronę internetową? Promować w Google/Facebooku? Jest to praca, która zajmuje dużo czasu
Marketing szeptany – strategia
Pierwszym i najłatwiejszym, najstarszym i najskuteczniejszym sposobem jest poproszenie znajomemu, aby polecił Cię znajomemu. Możesz im po prostu powiedzieć: bardzo bym chciał, gdybyś polecił mnie znajomym.
Specjaliści z marketingu:
Na skuteczność marketingu szeptanego mają wpływ:
-
-
- Rodzaj oferowanego produktu lub usługi.
- Potencjalne ryzyko, które jest brane pod uwagę na etapie planowania kampanii marketingowej.
- Wiek marki i efekty jej promocji na rynku w przeszłości.
- Chęć podkreślenia pewnego statusu społecznego uczestników kampanii reklamowej.
- Umiejętność wyrażenia myśli odbiegającej od opinii większości konsumentów.
- Poziom zadowolenia konsumentów i predyspozycje odbiorców do wymiany informacji.
- Wizerunek kreowany na rynku i poziom zaufania. Szacunek dla marki ze strony przedstawicieli publiczności.
- Złożoność dostarczonych informacji.
- Zróżnicowanie to wykorzystanie produktu jako unikalnego narzędzia podkreślającego wpływ promowanej marki na różne grupy społeczne.
- Wartość marki dla szerokiego grona odbiorców.
-
Kampania reklamowa zorganizowana w oparciu o strategię marketingu szeptanego musi zachęcać członków grupy docelowej do wymiany pozytywnych lub negatywnych opinii na temat określonych marek, produktów, usług i witryn. Marketing szeptany jest procesem interaktywnym, ale klienci zwykle nie są świadomi współpracy z przedstawicielami biznesu.
Istotą korzystania z poczty pantoflowej i rozpowszechniania treści jest ciche przyciągnięcie publiczności. Zadowoleni z jakości produktu lub usługi konsumenci zapewniają dostęp do nowego kanału dystrybucji przekazu handlowego. Przedstawiciele grupy docelowej, którzy zaspokoili swoje potrzeby kupując promowany produkt, odwiedzając stronę internetową lub zamawiając usługę, są gotowi całkowicie bezpłatnie polecić produkt, który lubią innym użytkownikom.
Korzyści ze strategii marketingu szeptanego:
-
-
- Stworzenie efektywnego kanału rozpowszechniania informacji o promowanym obiekcie.
- Szerokie dotarcie do grupy docelowej.
- Zwiększenie efektywności marketingu mediów społecznościowych poprzez wykorzystanie różnych narzędzi social media.
- Obniżenie kosztów kampanii reklamowych.
- Poprawa świadomości marki, strony internetowej, produktu lub usługi.
-
Marketing szeptany to tania, wszechstronna i powszechnie dostępna metoda dystrybucji przekazu reklamowego, który podszywa się pod nieformalną informację zwrotną, zarówno ustną, jak i pisemną. Pochodząca od konkretnego konsumenta oferta jest postrzegana przez przedstawicieli grupy docelowej jako wiarygodna reklama, dlatego niepodważalnym atutem rozważanej strategii promocji jest znaczny wzrost zaufania do marki.
Aby czerpać korzyści z marketingu szeptanego, konsument musi mieć powód, by mówić o produkcie lub usłudze. Bez dobrego powodu nie będzie szumu. Dlatego marketingu szeptanego nie da się stworzyć, ale można go rozwijać i utrzymywać. Firmy zajmujące się mediami społecznościowymi starają się zachęcać klientów do dzielenia się swoimi doświadczeniami.
Czy istnieją prawdziwe przykłady strategii pracy?
Tak, a jest ich wiele. Istnieje kilka firm w każdej branży, które dokładają wszelkich starań, aby ich marketing szeptany działał. Jednocześnie nie ma znaczenia, jak duża jest firma: mała firma ma nawet przewagę nad dużymi. Główny obszar działania również nie jest przeszkodą, ludzie polecają się na całym świecie, wystarczy wymyślić dobrą historię, która będzie podstawą wspaniałego doświadczenia klienta.